CLICK HERE!

CLICK HERE!
T-SHIRT SILKSCREEN PRINTING SERVICE

NAMA PERNIAGAAN ANDA: PENUH MAKNA DAN SESUAI

Perniagaan yang dinamakan dengan nama yang bagus akan mudah diingati oleh para pelanggan. Nama perniagaan tidak perlu terlalu panjang ataupun terlalu pendek sehingga menimbulkan kekeliruan dan ketidak fahaman para pelanggan mengenai perniagaan anda.

Mengapa nama pernigaan itu penting?

Secara psikologinya, nama pernigaan merupakan antara perkara utama yang akan dilihat oleh para pelanggan terutama pelanggan yang baru. Jadi bukankah "1st impression" itu penting? Kemudian, nama perniagaan juga bertindak sebagai strategi dalam mempromosikan perniagaan anda. Nama perniagaan akan menjadi efektif apabila disebut, fungsi atau industri perniagaan anda diketahui.

Sebagai contoh, Aroma Bakery is better than Aroma sahaja.Nanti orang tanya..aroma ape? dah susah kan? Kemudian jika anda berniaga kerepek ubi kayu dan ikan bilis, anda tidak perlu menamakan perniagaan anda sebagai Syarikat Berniaga Kerepek Ubi Kayu dan Ikan Bilis Enterprise...pelik bukan?

Oleh itu sebelum anda memulakan perniagaan, fikirkanlah nama perniagaan anda yang terbaik, paling menarik dan penuh makna.

Jadi sekarang, apa nama perniagaan anda?

10 comments:

nama perniagaan saya ONNY'S COOKIES....ok x??

 

pehh...itu sudah mantap..semua element ade..bile nak start bukak business?? hehe

 

Bagi kita,better letak nama company kite yang de dgn bende yang kite nak jual.Itu,kalo kite jual product.
Contoh:Nasi Lemak Antarabangsa.
Kalo kite jual service,jangan letak
nama company kite yang sama macam kite bagi service.Tak nampak professional.Contoh:kalo kite buat
service pc.jangan letak nama company kite: Baiki Komputer Raja.Itu salah.
Sebaliknya,kite kene letak nama
company kite D'Fast.

 

Hahaha..betol tu..tak semestinya kita kene letak nama ape benda perkhidmatan kite dan ape yg kite jual...cuba tgk Pepsi,Adidas,Nike...takde kaitan langsung pun dengan ape yg dorang jual..tapi still gempak and collection berbillion dollar..usahawan tu kene kreatif dan berinovatif dalam memilih nama perniagaan masing2..yeah!

 

orang da stat bisnes da pun....lecturer ngn staf uniten da bnyk bli...mau order???

 

Fuyyooo...ooo..rasenye dah pernah rasa kot dulu mase 1st meeting ngan MPP lame n rasenye Onny ade bawak kan bagi sume orang?? best2..hehehe...tengokla..kalau dapat buy one free one pun cun! hehe

 

saya nak buke kdai jual alat-alat baby,apakah nama yang sesuai?blh tak bg pandangan..

 

As Salam.. saya nak start bisness services & transport, tapi x taw nak bg nama company apa. Any idea?

 

As salam...saya nak buka kedai jual produk kesihatan dan kecantikan, beg, kasut, cadar dan pinggan mangkuk, keropok dan juga kuih muih. Apakah nama yg sesuai utk kesema produk ni? Boleh tolong bagi pandangan? Terima kasih

 

Askm.. system nk buka kedai jual mknn, Kuih muih dn lain2.. apakh nme yg simple.. sesuai utk smue tu? Any idea... pleasee suggestt me..

 
Related Posts with Thumbnails