CLICK HERE!

CLICK HERE!
T-SHIRT SILKSCREEN PRINTING SERVICE

BAGAIMANA UNTUK MENGEKALKAN TAHAP KECERGASAN ANDA DAN MENDAPATKAN BERAT BADAN YANG IDEAL?

Semua orang nak berat badan yang ideal dan tahap kecergasan yang terbaik. Kebanyakkannya bila dah gemuk baru nak jaga makan untuk kurus (cam aku)...tapi ada je yang buat tak kesah dengan pemakanan dorang pasal dorang makan camne pun dorang maintain kurus...faktor utama untuk ni is because of their kadar metabolisma yang tinggi atau mungkin faktor genetik.

Tapi takpe..itu hal lain. Sekarang ni jika korang dalam golongan orang2 yang rasa diri korang berisi dan nak dapatkan bentuk badan yang ideal dan berat badan yang cun( menjadi kurus bukan target terbaik untuk kelihatan segak!)...cuba dapatkan berat badan yang ideal dengan tinggi korang.

caranya adalah dengan menjaga pemakanan dan selalulah bersenam (selalu sangat dengar tapi masalah nye inilah hakikat!)

Cara aku setiap hari (Bukannya yang terbaik tetapi sekadar ingin berkongsi dengan semua..kalau nak ikut terpulang, kalau tak nak pun terpulang pasal tak buat aku susah pun..hehe)

Aku bersenam di gym setiap hari Isnin, Rabu dan Jumaat...kenapa selang2? Pasal aku mengamalkan Total Body workout dan hari selepas hari aku pergi gym tu cam hari Selasa dan Khamis adalah hari dimana aku membiarkan muscle aku untuk recover atau dengan kata lain membesar! WoOoOo~ Berada dalam gym untuk 1 jam 30 minit ke 2 jam dah memadai. Tapi yang penting bila dah masuk dalam gym kena la banyakkan exercise dan bukan banyak cakap dan berbual-bual...Kuantiti bukan penting tetapi Kualiti senaman korang tu yang penting.

So apa aku buat hari yang aku tak pi gym tu? Aku berjogging atau pun main bola! Kalau berjogging selalunya aku akan jog dalam 6 km paling minimum dan bagi aku kalau lari 2.4 km tu cam nak panas badan la...so kalau dah biasa lari jauh2 lama2 jadi small matter je untuk korang.

Makan? Malam aku makan roti Gardenia @ butterscotch, telur, minum susu, Tuna (no nasi)....everyday..kecuali hari sabtu dan ahad aku makan lain sket (mungkin ada nasi)...tapi yang penting kurangkan makanan berlemak!

Aku dah amalkan perkara ni nak dekat 5 bulan dah dan hasilnya....berat aku daripada 75 KG skang dah jadi 68/69 KG dan aku rasa lebih yakin dengan penampilan aku..cheewah..ayat tak bley belah...yakin2..:D

Nak kongsi cara korang plak? sila kan....:D

4 comments:

kt blog saye pon ade ckp juge psl pemakanan sihat..hehe..nk tulis blk kt cni panjang pulak kn..anyway, entry yg boleh membantu org2 yg xtau psl fitness..gud job.

 

utk jd kurus hanya perlukan rokok dan hati yg sedang duka lara...


ahahahha..ternyata sgt berkesan...

 

@pendeka: Haha..thank u. Tu la, benda ni penting wooo~ kene jaga kesihatan...pemakanan semua and bersenam kene jaga. Tapi tula, perkara macam ni memang susah nak maintain disebabkan satu je..NAFSU...huhu..anyway, maybe pembaca leh jugak pegi blog pendeka untuk mengetahui tips2 cik pendeka kita ni..hehehe

@arres: Hahaha...physically memang berkesan, mentally hancus..

 

68 kg??!!!!!whatt!!!!u got to be kidding me!!!arghh..jangan same berat ngan saye sudah...iksh2...apenieeeeee..uwahhhh..stress saye...:(

 
Related Posts with Thumbnails