CLICK HERE!

CLICK HERE!
T-SHIRT SILKSCREEN PRINTING SERVICE

MELABUR

Setahu aku, ada dua maksud perkataan melabur ini....

satu, melabur di jamban!

dua, melabur di skim2 pelaburan.

Melabur adalah something yang sangat bagus untuk dilakukan demi untuk menjana pendapatan sampingan disamping pendapatan tetap yang diterima jika kita kerja makan gaji atau pendapatan tidak tetap jika kita berniaga.

Skarang ni ramai dah pandai melabur dalam skim-skim pelaburan yang dijamin berbanding Skim Pak Man Telo dulu dan kita leh nampak sendiri unit2 Amanah Saham yang bernilai billiom ringgit habis dijual dan yang paling ramai membeli unit saham adalah kaum Cina....

Tidak pelikkah anda atau perasan kah anda akan sesuatu?

Kaum Cina merupakan kaum yang sangat bagus lebih2 lagi dalam perkara yang melibatkan perniagaan dan wang. Mereka sentiasa pandai menngambil peluang yang ada untuk meraih pendapatan sampingan...So aku ingat nak belajar la camne dorang ni buat duit....leh kaji2 sket...hehehe. Tetapi secara kasar pada pendapat aku, sekarang ini memang majoriti kaum Cina yang memegang ekonomi Malaysia.

Korang tak pernah ke lalui peristiwa bile masuk je Raya Cina, banyak giler kedai tutup....sunyi~

5 comments:

aku sokong...sedangkan aritue dorg bukak lot baru,lot utk india ngn cina 2nd day dh abes dh..lot melayu?siap kuar paper mintak org melayu ramai2 pgi bli amanah saham tue...ape kes?duit korg nk simpan utk sape siak?nk simpan bwk masuk kubur?kiter org melayu dok kutuk org cina simpan duit kt dlm kuburla,org cina tipu duit org lainla...korg yg ade duit nape xde kesedaran nk invest?

 

@arres: Pehh...satu pandangan ikhlas yang TERBAEK! Aku pun setuju sangat ngan pandangan ko...kita banyak kutuk kaum lain..tapi kaum sendiri sama je..huhu...Kaum melayu memang banyak nak kena belajar dengan kaum lain...macam business, pelaburan..especially dengan Cina...cara dorang memang tip top...Sedangkan Syed Mokhtar Al-Bukhary pun pernah cakap, nak belajar berniaga belajar la dengan kaum cina pasal dia pernah buat benda yang sama which was belajar dengan dorang...HIDUP MELAYU! HIDUP MALAYSIA!

 

Dalam keadaan recession ekonomi sekarang, membeli unit amanah di awal permulaan recession gua rasa bukan lah tindakan bijak..peak recession baru gua rasa bagus, tu pun untuk UT yang tiada had lot..

Gov perlukan suntikan modal untuk negara menghadapi recession, jadi UT baru di buka..kalau interest hanya mampu 4-7 percent, tak guna juga..tolak inflation, it is useless..

Tetapi jangan lupa, kita ada alternative lain untuk melabur. Cuma kaum Melayu perlu disedarkan dengan pelaburan tepat pada waktu dan jenisnya..

Tetapi sebelum mula melabur, kesedaran untuk kaum Melayu 'bertindak berani' untuk melabur memang perlu..

Good posting, teruskan usaha sedarkan Melayu untuk berani melabur !!

 

muazan, satu tips,
jgn melabur pada apa apa yang mempunyai perkataan "off shore"

sekian tq

//*mnSyafiq

 

Waaa...best2..aku kagum dengan segala pengetahuan member2 aku pasal pelaburan. Nanti boleh kite share2 lagi...OK! :D

WELL DONE and thank you for ur sharing! :D

 
Related Posts with Thumbnails