CLICK HERE!

CLICK HERE!
T-SHIRT SILKSCREEN PRINTING SERVICE

PENGARUH BURUK DARIPADA KAWAN YANG GEMUK...APA DIA?

Bukan untuk mendiskriminasikan gemuk dan kurus....cuma apa yang gua cuba sampaikan dibawah adalah hasil kajian dalam journal obesity.

Kajian tu menyimpulkan bahawa untuk mengekalkan berat yang ideal dan seimbang sangat sukar jika kita ada seorang kawan yang berat a.k.a gemuk~

Itu disebabkan dengan selalu melepak bersama mereka, kita akan susah untuk mengekalkan diet yang seimbang dan akan kurang bersenam..

Berita baik: dengan berkawan dengan orang yang fit...anda mudah untuk kurangkan berat badan...walaupun anda tidak menyedari mengenai diet terbaru anda...

sebab apa?

Sebab kawan-kawan mampu untuk mempengaruhi tindak tanduk dan kelakuan anda...apatah lagi sikap anda dalam mengekalkan diet!

Ada je kawan-kawan yang gemuk tapi sama aktif...so gua amat kagum dengan mereka!

5 comments:

kali nie..sy xyakin dgn anda.btul ke kwn ngan og kurus kte ley kurus??no3..kwn sy mostly kurus2..n mereke xperlu risau ttg bntuk bdn mereke.sbb wlw sbyk mne mereke mkn.mereke xkn nek..hahahha..it happen to me..mereke mkn byk pn ttp kurus..sy makan skit msh tembam?lallla..=p

 

gua setuju!!kwn yg over-weight-sized-budget-small-size mmg byk mempengaruhi gua....tp skng nie gua dh jd small-size-budget-big-size-overweight person...cemane tue?

n kebanyakannya kawan2 yg overweight nie mmg besh kalo gua nk ajak pgi makan...ape pn diorg lantak jer...yes!!!sayang lu kawan2 yg oversize...!!!

 

diskriminasi!
biar OBESS...
jgn OBSESS!
hahahahahha

 

hehe upin...jom kurangkan tembam kite balik naik sem nnt..baskteball or jogging jom!

 
Related Posts with Thumbnails