CLICK HERE!

CLICK HERE!
T-SHIRT SILKSCREEN PRINTING SERVICE

KOTOK DAN TEMBAK

Gua nak cerita ni..story ni dah berlaku semalam tapi gua baru nak cerita hari ni ngan kawan2. Semalam gua dan rakan-rakan gua yang amik subjek Integrated atau subjek kod nye CESB493 perlu melalui sesi prelim presentation yang kononnya group2 student ni acted as a consultants and our clients were lecturers and consultant yang btol.

So nak dijadikan cerita, gua nye group yang dikenali sebagai FAMITY Engineering Consultants SDN BHD telah pun menyiapkan slide2 untuk presentation siap compile dan tunggu masa je nak mula. Then pukul 3 pm kitorang dipanggil oleh "client" kitorang iaitu Ir. Zakaria dan rakannya which was seorang engineer yang real.

So tanpa berlengah, gua dan rakan2 gua masuk bilik, siapkan peralatan laptop dan sumenya kemudian presentation dimulakan oleh "Project Manager" group gua cik Tan Wei Pin. peluru2 tembakan daripada "client" dah mula kedengaran selepas sahaja cik Wei Pin menamatkan presentation dia. Pastu, bile aku masuk je (as the structural engineer) peluru tembakan mula keluar bertubi2...hahaha...(aku hanya mampu tersenyum) dan client kitorang siap cakap kalau nak kire-kire loading bangunan tu kalau engineer biasa ni blakang "kotok rokok @ kotak rokok" pun leh calculate siap minum kat kedai kopi lagi...(sekali lagi aku hanya mampu tersenyum)...

Rakan-rakan dalam group gua pun kena tembak bertubi-tubi dan duration yang ditetapkan which not more or less than 45 minutes tidak dapat dilaksanakan apabila kami perlu menahan tembakan selama 1 jam setengah dan itu adalah dua kali ganda lamanya.

At the end, gua dan rakan-rakan sedar bahawa kitorang perlu meneliti kembali setiap kesalahan hasil tembakan bertubi2 client dan oleh itu....doakan la kami berjaya menjadi engineer yang berjaya di akhir nanti....:D

2 comments:

mula-mula memang hangin jugak kena tiaw teruk2.
bile fikir-fikir balik masa bulan ramadhan nie.
de jgk baiknya.at least,kita belajar sesuatu.

 

At the end , positive thinking !! Good2!!

Good Luck jugak dan selamat berpuasa di bulan Ramadhan.

 
Related Posts with Thumbnails