CLICK HERE!

CLICK HERE!
T-SHIRT SILKSCREEN PRINTING SERVICE

NAVY SEALS : WANT TO BE FIT? PREPARE TO PUSH YOURSELF TO THE LIMIT


Sepatutnya sekarang adalah masa untuk menyiapkan isi-isi slide untuk presentation final year project esok namun kesempatan yang ada diambil untuk terus meng'update' MyBlogArena dengan isi-isi dan topik-topik panas dan berkualiti..huhu.


Sesi kali ini adalah pasal fitness anda. Saya adalah rowers Uniten dan untuk sukan rowing atau apa jua sukan kita mestilah fit untuk perform yang terbaik. Oleh itu sejak 3 bulan yang lalu, satu pendekatan kehidupan yang berbeza telah diambil untuk memantapkan diri dalam mengharungi gaya hidup sihat dan untuk perform well dalam apa jua sukan yang diceburi seperti Rowing.


Ada satu sesi yang dikendalikan oleh kelab rowing dan coach telah memperkenalkan latihan yang dimulai dengan Level 1..berikut adalah corak latihan yang diperkenalkan dalam Level 1:


Runinng - 1 hour / 10 km ....ok la lagi

Swimming - 1 hour / 1.5 km ....wuhuhu, cam 50 meter je dah tenggelam

Ergometer - 1 hour / 10 km ....belum pernah cuba tapi insya-allah akan cuba

Cycling - 1 hour / 40km .....woOOOo,cam sama dgn berbasikal dari Uniten ke Seremban


Itulah semua latihan yang coach sarankan, namun saya masih punyai cara tersendiri untuk workout. Tak kira apa juga jenis latihan yang ingin digunakan, kita kena ingat bahawa untuk jadi fit bukan senang dan harus kuatkan mental untuk push diri to the limit dalam apa jua workout.


Saya juga ada workout sendiri dan nama diambil sempena workout komando US terkenal, Navy SEALs iaitu BUD/S atau Basic Underwater Demolition training..huhuhu. Siaplah ko Encik Toat..ko pikir ko hebat??? huhu..kasi wOoOo sket!


THE ONLY EASY DAY WAS YESTERDAY!


0 comments:

Related Posts with Thumbnails