CLICK HERE!

CLICK HERE!
T-SHIRT SILKSCREEN PRINTING SERVICE

TRUE STORY: KEJADIAN PECAH MASUK DI BILIK AKU DI RUMAH AKU

Baru je beberapa hari lepas aku cerita pasal kes rompakan di rumah dekat area Taman Maluri, Cheras. Tapi hari ni aku pulak yang kena. Habis aku punya handphone yang aku tengah charge dalam bilik kena rembat beserta dengan beberapa keping RM10 dalam wallet aku dan siap duit indon and singapore pun dia kebas..sial betol. 


Kalau aku cerita camne si Babi tu mencuri pun korang mesti terkejut. Bayangkan dia masuk rumah aku dan lalu je depan aku dan masuk bilik aku (terletak di tingkat bawah) dan ambil handphone aku (tengah charge) dan seluk wallet aku dan ambil 3 keping RM10 dan duit2 negara lain.

Masa dia lalu je depan aku plak, actually aku tengah tidur di tingkat bawah di ruang tamu semasa belajar subjek Foundation dan aku hanya perasan ada orang masuk masa dengar pintu rumah aku terbukak. Pastu aku pikir housemet aku yang bukak pintu pasal dorang ada kat rumah dan aku pun tidor la balik.

Bila aku bangun balik dan pelik pintu rumah aku masih belum tertutup aku pun pi la tutup pintu. Lepas tu bila aku masuk je bilik aku, aku sedar ada Babi masuk pasal handphone aku hilang dan duit dalam wallet pun hilang. 

Nasib baik si Babi tu tak angkut skali laptop aku, tabung aku, wallet aku (ambik duit je), printer aku dan sebagainya. 

Apsal dia tak angkut aku je masa aku tidor tu? Boleh la bila aku sedar aku terus terajang dia masuk lubang kubur.

Baru tadi aku telah melafazkan sumpah, bukan sumpah kat dalam court mahkamah, tapi sumpahan yang akan membuatkan si Babi yang mencuri barang-barang aku mati pukul 3 petang nanti.

So sekarang aku nak tenangkan diri aku (aku masih rasa bersyukur pasal dia tak angkut sume barang aku) dan study macam biasa pasal esok ada final exam yang terakhir untuk semester ni.

Lepas ni aku perlu lebih berhati-hati pasal THE END OF kedatangan si Babi tadi kemungkinan besar menjadi THE BEGINNING OF babi yang sama untuk datang 'menvisit' balik selepas dia dah tahu rumah aku ada banyak lagi barang yang boleh diambil.

Enuff said...I want to go back to work as a student now

10 comments:

sabar2 muazan..
mari kte sumpah babi tu ramai2..
so skrg ko pkai fon x?

 

@little snow: tula pasal, terima kasih cik littlesnow pasal concern...so skang ni takde henpon..anything contact aku tru ym sehingga diberitau yg aku dah ade henpon..wuwuwu~

 

mak ai sial gile pencurik tuh..

die pukau ko ke?

mmg sial dowh. tapi x pe, bersabar..

jom sumpah ramai2!! sial ko pencurik babi!

 

Dulu umah aku kena rompak
skang ko plak.
aku rasa, mereka2 ini memang target umah student lar...
nasib ko tak diugut dgn parang mcm ousmate2 aku
Apa2 pun.. gud luck for final
and lps nih pasang mangga besar2 mcm kat umah aku ek..

 

@Lee: Tu la pasal..memang sial..geram aku. Aku tak tau la dia pukau aku ke apa tapi dia memang sial. Terima kasih di atas moral support yang diberikan. Amat dihargai! Jom sumpah ramai2!

@nhisa: Ye ke nhisa..demn la dorang ni. Pi la jual roti canai ke apa ke..ni tidak..mencuri barang orang..thanks to ko gak pasal memberi moral support especially untuk final exam. Esok last paper aku. Yey!Nanti aku bukan setakat letak mangga besar je..pokok mangga pun aku tanam kat depan rumah! Arrkkhh! Thanks nhisa!

 

muazan
rileks2 jgn tensen sgt, nt esok exam tak masuk lagik susah..saya doakan semoga cemerlang seperti biasa.

ada hikmah setiap apa yg terjadi

bab pencuri laknat tu..kita doakan ramai2..semoga dia mendapat balasan berkali ganda...dan lepas nie..kena be more careful yer kat umah.

 

aduhai!ade jer malapetaka yg berlaku...

rilek2.....

gua tau lu taff!!

=)

 

huu..btol...sabar ye...pas dh abes xm nie..g cr hp br g..beli canggih2 punye..=p

 

Hello, this weekend is pleasant for me, as this time i am reading this fantastic informative paragraph here
at my residence.

Look into my site: How To Be A Seo Expert

 

I really like your blog.. very nice colors & theme.
Did you make this website yourself or did you hire someone to do it for
you? Plz respond as I'm looking to design my own blog and would like to find out where u got this from. appreciate it

My website :: can you get a home loan with bad credit

 
Related Posts with Thumbnails